پریدن از روی نوار فرمان ها
پیوند به محتوای اصلی

روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد


حائز رتبه برتر در چهاردهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی گردید

تاریخ انتشار: 1397/07/30


روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد که در سال جاری در پنجمین جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران و سیزدهمین جشنواره ملی انتشارات حائز رتبه برتر شده بود، در چهاردهمین جشنواره روابط عمومی برتر کشور و پانزدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی نیز، در آیتم مهندسی فرهنگ رسانه و توسعه فرهنگ های رسانه ای خاص، موفق به کسب رتبه برتر شد و تندیس مربوطه را کسب کرد.


علیرضا مشرف، مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد، در حاشیه این مراسم اذعان داشت: تأخیر در ورود به “عصر سوم روابط عمومی” آسیب پذیری افکارعمومی را تشدید می کند و عدم آمادگی برای ورود به دوره روابط عمومی ۳ و یا عصر سوم روابط عمومی، ضمن قرار دادن ما در موضع دفاعی، آسیب پذیری افکارعمومی را تشدید می کند.


مشرف افزود: روابط عمومی در عصر اول توسعه آن به سر می برد، در حالی که در سطح جهانی ورود روابط عمومی به “عصر سوم” آغاز شده است.


وی با اشاره به اینکه هم اینک نشانه های آسیب پذیری افکارعمومی در برابر شیوه ها و وسعت اطلاع رسانی مخالفان و دشمنان، ظاهر شده است، تقویت روابط عمومی و اطلاع رسانی را در کشور، جزو سیاست راهبرد دفاعی کشور ارزیابی کرد.


علیرضا مشرف، در این مراسم با بیان اینکه امروز روابط عمومی دانشی را می طلبد که بر اساس آن روابط را تنظیم کند، گفت: این نهاد زمانی می تواند ادعا کند فرهنگی است که بتواند فرهنگ به زیستن را ترویج کند و صد البته که روابط عمومی می تواند یکی از فرصت هایی باشد که افراد بتوانند روابط خود را تنظیم کنند.


مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد، اساس کار روابط عمومی را گفت و گو دانست و تصریح کرد: زمانی می توانیم از گفت و گو صحبت کنیم که فهم مشترک وجود داشته باشد، روابط عمومی صرفا تبلیغات نیست و مبنا و ملاک آن این است که افراد با هم مفاهمه و مسائلی که می تواند آسیب رسان باشد را حل کنند.


وی با بیان اینکه فرهنگ سازی از دل روابط عمومی بیرون می آید، اظهار داشت: یکی از ابزارها و فرصت های روابط عمومی این است که همه را ببیند و مخاطبش همه جامعه باشد و بتواند با زبان پذیرش طرفین مسائل را منتقل کند، که برای انجام این کار نیازمند شناخت باورهای جامعه و سازمان های مرتبط می باشد.


این فعال رسانه ای افزود: مخاطب روابط عمومی همه جامعه است که باید بتواند زبان مورد پذیرش طرفین باشد که همین اقدام نیاز به شناخت کافی از باورهای مردم و سازمان های مرتبط دارد و زمانی که این شناخت کافی باشد زمینه برای گفت و گو فراهم خواهد شد.


مشرف با اشاره به اینکه تغییر رفتار حاصل تغییر باور است، افزود: روابط عمومی باید تلاش کند اصلاح روش، رفتار، فرهنگ و باور در جامعه صورت بگیرد و باید خودش را به مردم نزدیک کند و با مردم در ارتباط باشد که البته در این انقلابمان هم شاهد بودیم که چگونه تغییر رفتارها بر مبنای تغییر باورها توانست سرنوشت جامعه را تغییر دهد.


مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد، ضمن تشکر از همکاران خود در روابط عمومی این اداره کل، از علی علیخانی و سعید برازنده مقدم، مدیر کل و معاون توسعه مدیریت و منابع این اداره کل به پاس همراهی، مساعدت و حمایت های بی نظیری که داشتند، تقدیر و تشکر کرد.


مراسم چهاردهمین جشنواره روابط عمومی برتر کشور و پانزدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی، با حضور خانم دکتر بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران و خانم دکتر پور سل عضو هیات عامل روابط عمومی بین المللی IPRA و اساتید برجسته و سرشناس دانشگاه، در سالن همایش کتابخانه ملی برگزار شد.


شایان ذکر است، ارزیابی عملکرد روابط عمومی دستگاه های اجرایی، سازمان ها، بانک ها، موسسات و شرکت های دولتی و غیردولتی و خصوصی را، هیئت داوران این سمپوزیوم که متشکل از نمایندگان انجمن بین المللی روابط عمومی (IPRA)، اساتید برجسته و سرشناس دانشگاه در رشته های ارتباطات علوم اجتماعی و تبلیغات، بر عهده داشتند.





























مشخصات:
نظرات: *